Netclips – primul serviciu de monitorizare media online

Astazi am anuntat impreuna cu Cristian Manafu lansarea primului serviciu de monitorizare de media online: Netclips. Evident – beta :) .

netclips logo mic.jpg

Suntem axati in special pe user-generated content, de la bloguri la forumuri, de la continut text la foto, audio si video, dar si pe media online, si vom putea genera rapoarte de auditare a favorabilitatii sau nefavorabilitatii conversatiilor care se poarta online in jurul unui brand. Vom avea rapoarte in timp real, pentru a facilita interventia rapida, dar si rapoarte periodice pentru referinta, cu studii atat calitative, cat si cantitative.

Vom folosi un software puternic, secondat de editare manuala. De altfel, suntem in discutii avansate cu un furnizor de software din Germania – vom anunta mai multe detalii in curand.

Cei interesati de preview – lasati un semn la mine sau la Cristi.

In prezentarea de astazi am dat doar cateva exemple de discutii in jurul unor branduri romanesti care au atras zeci si chiar sute de mii de vizualizari.
Si suntem abia la inceput.

Heatseeker” – AC/DC

47 thoughts on “Netclips – primul serviciu de monitorizare media online

  1. E ca si cum ai spune ca poti sa contrelezi fluxul de date dupa tot netul…cea ce e cam aberant…dar fraieri sunt destui probabil o sa va iasa ceva albastrei pana se dumireste lumea ce si cum.

    Oricum succese

  2. e f simplu: monitorizam keywords care apar in bloguri, forumuri, etc. Exact cum in monitorizarea media traditionala se cauta keywords care apar in ziare, reviste, emisiuni tv etc.

    Lost – nu e vorba de a “controla”, ci de a stii ce se intampla.

  3. Un raport de genul asta ar presupune o imagine foarte clara a discutiilor care se poarta pe forumuri, bloguri and so on.
    Daca pe bloguri e floare la ureche, sunt curios cum va veti descurca pe forumuri pentru un brand cum este, spre exemplu, Cosmote: http://forum.softpedia.com/index.php?showforum=330 – 17.000 mesaje scrise.
    Le analizati pe toate? :)
    Si exemplele pot continua, evident.

    However, pentru branduri mai mici, cred ca un asemenea raport ar fi util si nu greu de realizat.

  4. Daca studiile cantitative se pot face relativ simplu prin identificarea cuvintelor cheie si numararea oarba a acestora – chiar si in timp aproape “real” (frecvente de aparitie si derivate ale acestora), sunt tare curios cum veti face analizele calitative. Pana acum – din cate stiu eu – nu sunt foarte multe metode de astfel de analiza “automatizate”, sa le zicem (cea mai uzitata se bazeaza pe identificarea unitatilor de sens si pe stabilirea relatiilor de semnificatie dintre acestea). O astfel de metoda este folosita si de serviciile secrete – vestitul Echelon – dar presupun o logistica si o tehnologie care e greu de crezut ca pot fi dezvoltate de o companie privata. Oricum, sunt foarte curios, asa ca treceti-ma pe lista de preview.

  5. Iar compania germana de care vorbeai este ATLAS.ti sau VERBI Software – MAXqda ? Pentru ca ele sunt cele mai cunoscute in domeniu, iar cu unul dintre aceste softuri am lucrat si eu o vreme…

  6. Si eu sunt interesata de preview. Poti sa share si exemplele de care vorbeai mai devreme te rog?

    Multumesc.

  7. Foarte misto ideea, si teoretic si “facturabil” trebuie totusi delimitate ariile de cautare si gasit si un ambalaj.

    vreau un preview daca ai. Si … un termen cand poate fi functional.

    Apropo de idei marete: nu te lasa influentat de omul de presa e fezabil si pe branduri mici si fara analiza de continut ci doar aparitie. (o idee de sertar pe care am testat-o la un moment dat)

  8. Pingback: » Blog Archive

  9. Portalurile Inform Media doresc atentia voastra. :) Suntem jucatori mari pe plan regional si peste putin timp si national :P.

    Si totusi unde un link, un preview, ceva concret?

  10. Pingback: Voteaza acest post pe wins.ro

  11. abia se chinuie ditamai AC Nielsen-ul in SUA sa ofere asa ceva csi sa si mearga bine, si tu deja ai depasit momentul problemelor si anunti cu surle si trambite ca in scurt timp va fi disponibil la tine

    culmea e ca se si gasesc unii care sa creada…

  12. revin cu informatii despre serviciul pe care nici macar AC Nielsen nu il ofera la capacitate maxima:

    – e vorba de o divizie a companiei, numita BuzzMetrics
    – motoarele de cautare le au deja, dar e foarte greu de facut analiza calitativa, a sensurilor, a semnificatiilor
    – concurenta lor e reprezentata de google, pentru ca oamenii pot cauta in voie ce se spune despre compania lor
    – alte companii din bransa, care nu au avut curajul sa se laude cu ce va laudati voi: Umbria (Denver), Cymfony (Massachusetts), BrandIntel (Toronto), Biz360 (California)

  13. in europa si in US exista deja mai multe companii independente care fac acest lucru cu succes.

    nu este nici rocket science, nici la indemana oricui. Bineinteles, putem sa plecam de la premiza ca in Romania nu se poate face nimic.

    Asteapta sa vezi exact serviciul inainte sa il desfiintezi :)

  14. nu desfiintez, e ok

    felicitari pentru initiativa

    problema e ca tu afirmi ca “in europa si in US exista deja mai multe companii independente care fac acest lucru cu succes” iar eu spun ca firmele din domeniu nu pretind ca scaneaza exhaustiv internetul si nici ca dau rapoarte complete, ci ca sunt abia la inceput si mai au mult de munca

  15. hei – am zis eu ca dam rapoarte *complete* sau scanam *exhaustiv*?
    :)

    O sa facem si noi, mai bine sau mai rau, ce fac cei pe care i-ai amintit tu si multi altii, invatand si noi din mers.

  16. oricum, cand veti avea succes, satisfactia va fi mai mare, pentru ca stiti ca unii au zis la inceput ca nu aveti sanse si voi le-ati dovedit contrariul

    bafta

  17. Tudor – crezi ca o companie are nevoie de monitorizare de presa? Nu ar putea sa citeasca singuri ziarele? Mai ales ca vorbim de cateva titluri, si de chiar foarte putine care conteaza.

  18. @rombingo

    este un logo tipic web 2.0. exista chiar generatoare de astfel de logo-uri.

    si se vede clar ca exista mari diferente intre cele doua logouri – de la font (desi sunt serifate sun foarte diferite) la culori sau la lipsa icon-ului in cazul nostru.

    uite, in urma cu 3 ani am fost implicat in organizarea unui eveniment, se numea brandworks, iar logo-ul il gasesti la brandworks.ro. crezi ca netvibes a copiat brandworks?

  19. Idee asemanatoare am avut si eu acum un an.. Din ea a iesit deocamdata doar monitorizarea media online din 200 de surse. Rezultatul il puteti vedea pe http://www.news-blog.ro. O cautare cu un cuvant cheie (firma, personaj, etc) iti scoate tot ce a aparut online din mai 2007 pana in prezent. Totul se face absolut automat.

Comments are closed.