Decizia e clara: imi iau Prius

June 23rd, 2008

Dupa un weekend de drive-test sunt convertit de la semi-hotarat la decis: imi iau Prius. Este de departe cea mai misto masina pe care am condus-o ever, din fffff multe puncte de vedere.

Continui review-ul de vineri deci.

Ce mi-a placut:

  • este un gadget perfect pt un gadget freak ca mine. Imi este clar ca e genul de tehnologie care va echipa in standard TOATE masinile in maxim 15 ani. Si e disponibila astazi :)
  • nu acum pe bune – de ce la masinile “obisnuite” merge motorul cand stai la stop???
  • are cel mai smooth drive ever. Combinatia letala dintre cele doua motoare si cutia automata cu sistemul “variabil” (or smth) face sa accelereze liniar, fara nicio trepidatii, fara socurile date de schimbarile de viteze
  • nu poti sa nu te obisnuiesti cu silentiozitatea motoarelor. Este un sentiment incredibil.
  • desi nu te-ai astepta – atunci cand ai nevoie este chiar nervoasa. Mai mult, cand o calci silentiozitatea se transforma intr-un zgomot de motor turbo-alimentat, ca sa zic asa ai un fel de 2 in 1.
  • iarasi neasteptat – e una din cele mai manevrabile masini pe care le-am condus ever. Directia e perfecta si desi nu “vezi” nici fata nici spatele ajungi sa o simti fff repede – eu m-am obisnuit instant cu ea.
  • este extrem de confortabila si ergonomica – totul este unde trebuie, mini-schimbatorul de viteze e absolut amazing
  • cheia cu senzor de proximitate – functie de care mi-am dat seama tarziu, dupa ce am fost convins ca e stricata inchiderea centralizata si ca masina a stat deschisa tot timpul
  • are comenzi pe volan pe care nu le-am vazut la alta masina (gen dezaburire parbriz/luneta) fff ergonomic
  • sistemul audio e absolut bestial
  • desi aparent pare o masina scumpa, acum mi se pare de fapt ieftina – daca o compari cu o alta masina din aceeasi clasa si cu dotari/optiuni similare.

Ce nu mi-a placut (posibil ca o parte din critici sa fie de fapt disponibile ca optionale – o sa verific)

  • desi are cruise control, nu are limitator de viteza, o functie cu care m-am obisnuit de la C4 si pe care o folosesc la greu la drum cand trec prin sate
  • cruise-control-ul este putin neintuitiv – nu stiu niciodata daca l-am pornit sau nu
  • nu are clima “bizonala” :p  – si mie imi place sa dau mai pe rece deci sufera toata masina pentru asta
  • are 4 usi… din pacate.
  • desi cele 2 displayuri sunt sefeistice, ceasul este fix de Dacia 1310.
  • nu are niciun torpedou (din cele multe de altfel) cu racire
  • nu are scaune incalzite
  • nu iti arata autonomia… come on!

Pe langa rezolvarea punctelor negative – mai am dilema vizavi de modelul 2009 care cica o sa apara candva in urmatoarele 6-9 luni.

“tick tick boom” – the hives

Articol din categoria: misc

19 Comments Adauga comentariu

  • 1. boo  |  June 23rd, 2008 la 11:20 am

    si mie imi place mult prius-ul si ca idee si ca design, dar mi se pare f mare :(

  • 2. DVictor  |  June 23rd, 2008 la 6:45 pm

    Daca o judeci din pdv al orasului, da este buna. Dar la drum lung, primesti o autonomie mai buna de la… sa zicem un BMW Seria1.

    Bmw are sistemul start&stop pe masini (cel care opreste masina la semafor… etc). PLUS de asta. Seria1 are functii diferite pentru controlul energiei consumate de masini.

    Nu da deoparte inca un diesel sanatos :D pentru un hibrid, ceva cam scump.

    Cat la suta din el este reciclabil?
    La C4 ai 35 de puncte siguranta euroncap? la Prius cat e? :)
    Suna cum suna, dar cat de repede merge?
    Este futurist interiorul, dar te plictisesti dupa un timp cat iti arata cum distribuie electricitatea nu?

    Am incredere in puterea hibridului in oras. (recunosc, nu am stat in una).

    Dar cu banii pe un Prius, iti iei un Fiat 500 si cu restul de 11 mii euro plantezi 3666 copaci (3euro copacul – direct de la pepiniera) in Bucuresti si pui reclama la kinekto pe ei. ;) atunci sa vezi ce reprezentant verde vei ajunge :D

    Masinile viitorului “apropiat”, consider ca sunt masinile gen Volkswagen TSI cu cutia automata DSG.

  • 3. dani  |  June 24th, 2008 la 10:25 am

    Fain review, dar ar trebui stresat faptul ca Prius-ul nu are nici o legatura cu a fi green. Poate placerea de a conduce un motor electric. Prius-ul degraba compatibil cu hainele noi ale imparatului. Prelucrarea Ni-ului din baterii incarca atmosfera planetei cu CO2 suficient de mult cat sa conduci relaxat un Freelancer si sa te simti green. Fuel economy ? Sa fim seriosi. “Its not what you drive, is how you drive”. Prius – e doar placerea de a conduce un gadget. Sincer, si eu as conduce un iPhone daca ar fi masina. Dar n-as asculta Prius daca ar fi mp3 player. IMHO, of course.

  • 4. octavian  |  June 24th, 2008 la 10:50 am

    bine ca aflam si noi acum dupa ce ti-am luat cadoul ;)

  • 5. Stefan  |  June 24th, 2008 la 10:57 am

    Uite Golful hibrid :) cu 10% mai putine noxe decat prius http://blog.wired.com/cars/2008/03/revealed-volksw.html

  • 6. Blondie  |  June 24th, 2008 la 11:04 am

    Happy Birthday! :*

  • 7. Eco-cars « Camp min&hellip  |  June 24th, 2008 la 3:19 pm

    […] ar fi multe si le puteti vedea la Radu, de exemplu. Cert e ca masina consuma mai putin. Aparent. TG a facut un mic test, din care rezulta […]

  • 8. Ncu  |  June 26th, 2008 la 2:54 pm

    >nu poti sa nu te obisnuiesti cu silentiozitatea motoarelor

    tru

    Valoarea la revanzare anyone?!

  • 9. ciops  |  June 29th, 2008 la 2:02 am

    Nu am apucat sa citesc articolul, insa pe la inceput apare “Continui review-ul de vineri”. Forma corecta a verbului “a continua” la persoana I singular este “continuu”.

    Scopul acestui comentariu este corectura. Dupa ce-ai corectat, poti sa-l stergi :).

  • 10. Marius  |  June 29th, 2008 la 9:39 pm

    Man, este o regula clara cu masinile, daca tie iti place, cumpar-o. Este si va ramane cea mai frumoasa si tare masina. Pentru tine, desigur.

    Scriu comentariul in spiritul asa-ziselor argumente pe care le ai intru cumparare – cu ele nu-s de acord. It’s business, not personal.

    – orice fel de gadget-uri ne putem pune pe orice masina, chiar si Dacia 1100 sau Zastava.
    – vai de mine, merge motorul cand stai la stop intr-o masina normala. Opreste-l, ce pana mea :)
    – smooth drive si schimbari insesizabile de viteze are si Mercedes-ul meu de 15 ani cu cutie automata. Sincer! Mai trebuie sa conduci masini pana sa fie un argument valabil. Masini adevarate.
    – chiar si in celalalt Mercedes pe care il am in custodie, unul cu motor de 4200 cmc, ditamai animal (hint: i se spune balena – doar ca e cu 2 usi) nu aud motorul decat in accelerari puternice. Myth busted.
    – cat sunt de mari ambele mele masini, cat si celelalte pe care le-am avut (un Lincoln american, de exemplu), se manevreaza excelent, se strecoara in trafic excelent, parcheaza excelent, si au directie so-called perfecta. Masini vechi, inca o data.
    – Masinile adevarate sunt, in general, cu mici exceptii, foarte ergonomice. Cred ca tu compari Prius cu masinile pentru angajatii corporatiilor. N-au acelasi target market, in opinia mea.
    – Multe masini au optiuni dintre cele enumerate de tine, nu doar Prius.

    Prius este o uratanie patratoasa. Un pas binevenit catre masinile viitorului, de acord, dar in rest… poate n-ai auzit de Tesla.

    Background: m-am “dat” cu Lexus RX400h, deci inteleg partea cu afisaje, baterii, silentiozitate. Mie mi se pare ca ia din placerea condusului, nicidecum ca ti-o da.

  • 11. Catalina  |  June 30th, 2008 la 9:08 pm

    pt ciops: http://dexonline.ro/search.php?cuv=CONTINU%C3%81; ambele forme sunt acceptate, ca sa nu spun ca e corect “continui” la indicativ prezent pers intai. nu mai explic care e scopul acestui comentariu, scuze de spam Radu :)

  • 12. bazilide  |  June 30th, 2008 la 10:00 pm

    incearca si honda civic hybrid

  • 13. Piticu21  |  July 1st, 2008 la 11:48 am

    :) deci am avut aceeasi parere.

    Desi de la 140 in sus a mea a fost instabila. Habar n`am cati kilometri avea a ta? :)

    Si stii ce nu mai e placut, controlul track-urilor de pe volan, plus n-are buton de mute, daca imi suna telefonul tre sa fac vreo cateva miscari prin masina pana reusesc sa aud. Si … n-are USB 2.0 :) eu cam consider cd-urile cu mp3 old …

    Anyway, ce CD-uri ai avut incluse, io am avut niste albume d-ale lui Metallica, ceea ce a marit placerea sunetului :)

  • 14. mihai  |  July 1st, 2008 la 2:56 pm

    Revin si eu cu acelasi comentariu:
    studiaza si Honda Civic Sedan Hybrid. La fel, un interior SF dar in alt gen, mai elegant.
    daca ar fi existat si Civic 5D (hatch) Hybrid eram printre clienti… Asa mi-am luat benzina 140cp si toata lumea ma intreaba daca nu cumva e cea hibrida:)

    BMW Efficient Dynamics – poti fii “green” si fara o baterie care la sfarsitul vietii masinii polueaza mai mult decat credem. Sunt pe stazile noastre mai multe BMW-uri 2008 cu tehnologie green si multi posesori nici nu au stiut pana nu li s-a oprit motorul la semafor… Toyota face Prius de 10 ani si o mentine la stadiul de gadget pe cand altii intra cu tehnologie green in productia de serie si fac mult mai mult pentru mediu

  • 15. Radu Ionescu  |  July 1st, 2008 la 10:38 pm

    va raspund intr-un nou post mai bine :)

  • 16. raduionescu.ro » Pr&hellip  |  July 1st, 2008 la 10:55 pm

    […] am zis ca mai bine raspund aici la (o parte) din feedbackul venit in comentarii pt ca de fapt face parte tot din […]

  • 17. Radu Ionescu  |  July 1st, 2008 la 10:57 pm

    @piticu – avea 10.000 km
    eu am avut un cd uitat cu parazitii, dar am avut la mine un Maiden live at donnington pt drum ;)

  • 18. valentina  |  July 13th, 2008 la 7:16 pm

    Buna seara ,

    pre-numele meu este Valentina , sunt expert contabil autoprizat ,
    membru Ceccar ; acum sunt ca un rechin cu dintii inflamati , a-si
    musca , dar nu am mai forta …..

    Anul acest acum 2 saptamani parintii mei au implinit 40 de ani de
    casnicie .Ca rezultat al acestor performante ( in Romania de azi )
    m-am gandit sa le fac un cadou :

    Au avut de ales re .cadoul din partea mea :

    -o excursie in straintate
    -o masina

    Au ales masina . Au avut de ales intre masina nationala si alte masini
    . Au ales Dacia Logan.

    Joi dimineata 10 iulie 2008 pe autostrada Bucuresti-Pitesti , o janta
    rupta monta in mod criminal pe”masina ” a spart cauciucul din fata
    dreapta , au intrat intr-un parapet
    s-au rotit , au intrat in al doilea parapet ….

    Din fericire , nu venea nimeni din spate , caci acum a-si fi avut de
    inmormantat 2 parinti ……Airbagurile evident nu au functionat ….

    Mama e in spital in Pitesti cu coaste rupte si leziuni interne
    ….tata …era sa-i fie retezat gatul cu centura de “siguranta
    “……

    Ce a-si fi facut daca trimiteam si unicul meu fiu in varsta de 9 ani
    cu bunicii in vacanta ? Mi-e groaza sa ma gandesc ….

    Am citit in spital neputincioasa si redusa la stadiul umil de
    “apartinator ” al persoanei spitalizate o revista despre bloguri

    Trimiteti mai departe , va rog si salvati alti parinti ….

    ….asta pana ce avocatul meu va intenta in cel mai scurt timp posibil
    proces vav de tentativa de omor si vatamare corporala grava uzinei
    Dacia Mioveni

    In momentele astea mi-as dori sa emigreze macar copilul

    Seara buna voua !

    Valentina

  • 19. Andrei  |  February 14th, 2009 la 3:05 pm

    Cum ai obtinut un test drive de un week-end cu masina asta , cand astia de la toyota o dau cu portia pentru teste , la mine aceasta masina e cum e la un copil vitrina unui magazin cu jucarii (nu te saturi niciodata)

Scrie un comentariu

Required

Required, hidden

Cod HTML permis:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Biomania.ro - cea mai mare gama de produse bio

My one-line blog on twitter

    Despre mine si despre blog

    Aboneaza-te

    In loc de blogroll

    Ultimele poze de pe Flickr

    www.flickr.com
    raduionescu's photos More of raduionescu's photos

    Cele mai recente mesaje